KUCHNIA

Jabłka pod owsianą kruszonką z sosem z mango

Moja miłość do słodkości (dzień bez nich to dzień stracony!) pobudza moją kulinarną kreatywność. A moje kulinarne lenistwo (nie lubię robić zakupów i spędzać w kuchni zbyt wiele czasu) sprawia, że wymyślam desery, które daje się zrobić szybko i z tego, co akurat mam w domu. Tak było i tym razem. Akurat skończyło się ciasto…

Porcja dla 4 osób

Składniki:

  • 4–5 jabłek
  • 1 duży miękki banan
  • 1 duże miękkie mango
  • 1–1½ szklanki płatków owsianych (mogą być bezglutenowe)
  • 2 łyżki neutralnego oleju (np. z pestek winogron)
  • cynamon
  1. Jabłka obrać i podzielić na ćwiartki. Wyciąć gniazda nasienne, a potem pokroić ćwiartki w kostkę i ułożyć w naczyniu do zapiekania.
  2. Płatki owsiane zmielić, ale tylko na tyle, żeby je trochę rozdrobić, nie na mąkę. Dodać do płatków rozgniecionego widelcem banana, olej i trochę cynamonu. Całość dokładnie wymieszać. Masa będzie trochę zbita, ale to nie szkodzi.
  3. Masę z płatków i banana rozkruszyć w miarę równomiernie na jabłkach. Wstawić jabłka do piekarnika rozgrzanego do 200°C i piec ok. 20 minut. Chyba że ktoś chce, by jabłka się rozpadły – wtedy piec nieco dłużej. Trzeba tylko uważać, żeby kruszonka nie za bardzo się przypiekła.
  4. W międzyczasie obrać mango i pokroić je na niezbyt duże kawałki. Włożyć do wysokiego naczynia i zmiksować na sos.
  5. Upieczone jabłka polać sosem z mango i oprószyć cynamonem. Podawać ciepłe.

SMACZNEGO!

Przeczytajcie też inne nasze przepisy na jabłka pod kruszonką. Znajdziecie je tutaj.

Foto: Autorka

O autorze

Magdalena Cicha-Kłak

Magdalena Cicha-Kłak

Z wykształcenia – polonistka, z zawodu – redaktor wydawniczy (głównie książek dla dzieci), z konieczności – znawca amator zdrowej kuchni (od 20 lat choruje na stwardnienie rozsiane, które obecnie leczy głównie dietą). Pasjonatka książek, haftu krzyżykowego i dobrego jedzenia. Żona i mama.

Dodaj komentarz

%d bloggers like this: